In de nacht van vrijdag 26 op zaterdag 27 juni 2026 is de kerncentrale Borssele veilig en gecontroleerd uit bedrijf genomen.

Aanleiding voor de afschakeling is een storing in het nucleaire deel van de installatie. Voor reparatie is de centrale uit bedrijf genomen.

Uitbedrijfname heeft geen gevolgen voor de omgeving.

Toezichthouder ANVS (Autoriteit Nucleaire Veiligheid en Stralingsbescherming) is geïnformeerd.

Voor de exacte planning van deze uitbedrijfname verwijzen we naar REMIT: http://www.eex-transparency.com

Waar bent u naar op zoek?